Eventyruke på 2. trinn

eventyr2

Denne uka har elevene hatt eventyr som leselekse, og vi har sett og hørt på mange ulike eventyr. Det er spesielt morsomt ettersom mange har vært på kino og sett Askeladden – i Dovregubbens hall. Elevene har også startet med å lage eventyr i grupper, som til slutt skal bli en helt egen eventyrbok.

Som en liten forsmak, får du se begynnelsen på 2As eventyr om Prinsessene og Ulvekongen:

Det var en gang for lenge, lenge siden, tre prinsesser som ble holdt fanget i en spøkelsesby. Den eldste prinsessa var kjent for å være den vakreste i kongeriket. Den mellomste prinsessa var den modigste, og den yngste prinsessa var den smarteste i hele kongeriket.

I spøkelsesbyen var det fullt av zombier og spøkelser. Zombiene og spøkelsene hadde lurt prinsessene til å komme på halloweenfest. De ble lokket med lovnader om all slags godterier. Men, det viste seg at det var prinsessene som skulle bli spist. Prinsesser var nemlig et herremåltid for zombier og spøkelser. Ved fullmåne var det planlagt å koke prinsessene.

Den sorgfulle kongen sendte ut bud om det forferdelige som hadde skjedd. Han lovet en prinsesse og halve kongeriket til den som kunne bekjempe de fryktelige monstrene og befri alle hans døtre. Nyheten nådde ut til den mektige ulvekongen fra landet Langt Langt Borte. Fortsettelsen følger …

Vi gleder oss til å fortsette med eventyr neste uke!

Hilsen elever og lærere på 2.trinn