Mediateket

Boksøk

Her kan du søke etter bøker og filmer vi har i mediateket. Du vil få svar på om boka er ledig eller lånt ut. Du kan søke på forfatter, tittel, emne eller stikkord. Du kan lese omtale på en stor del av bøkene. Her kan du få oversikt over nyheter og se hvilke bøker som er mest populære. Denne kataloge anbefales!
BOKSØK

Lån av bøker

Vi har over 10.000 bøker og filmer i vår samling. Skolen har over lengre tid investert betydlige beløp til innkjøp av bøker, noe som har ført til at vi kan tilby en svært variert, bred og oppdatert samling.

Fagbøker

Vi har fagbøker om alt mulig; historie, geografi, dyr, blomster, kroppen, stjernehimmelen, båter, biler, religioner og alt mulig annet mellom himmel og jord. Mange bruker oss som et tillegg til internett når man skal skrive en oppgave. Det anbefales å bruke skriftlige kilder i tillegg til det man finner på internett!
Vi har billedbøker og tegneserier for store og små. Disse kan dere låne i 2 uker.
Vi har en meget stor samling med lettleste bøker. En stor del av samlingen er merket med lesenivå 2-14 slik at man lettere kan finne en bok som er tilpasset det nivået man befinner seg på. Vi har alle slags typer lettleste bøker: Faktabøker, spenningsbøker, fantasy-bøker, humor-bøker og mange andre typer skjønnlitterære bøker.

Skjønnlitteratur

Vi har et stort utvalg i skjønnlitterære bøker i alle slags sjangre: Fantasy, spenning, humor, alle slagt typer romaner og noveller. Vi kan tilby mange prisbelønte bøker, bestselgere og mye annet. Du kan låne både norske og engelske bøker. Lånetid er 4 uker+ for denne type bøker.

Savner du noe?

Ta gjerne kontakt med oss dersom det er bøker du savner og mener vi bør ha i mediateket. Vi strekker oss langt for å få et best mulig mediatek! Vi er glad for å få ønsker fra dere!

E-post adresse: kjell.salvigsen@osloskolen.no

Etter skoletid

Mediateket er åpent til klokken 15.30 mandag-fredag. Du er velkommen til å gjøre lekser, lese, spille sjakk eller for å arbeide på datamaskinene. Vi hjelper deg så langt vi kan! Avvik i åpningstider kan forekomme, se oppslag på døra!
Vi er her for deg!

Her er reglene som gjelder på mediateket

1. Mediateket er STILLESONE.
2. Du skal kun bruke mediateket til låning av bøker, lesing, sjakkspill og skolearbeid.
3. Spilling på datamaskinene er forbudt.
4. Det er ikke lov til å spise eller drikke på mediateket.

Mediateket er stengt i friminuttet fra kl. 10.00-10.15 og fra kl. 11.30–12.00.

Ta kontakt hvis dere lurer på noe!

Mediatekets åpningstider

Mandag:  10.00 - 14.00 Siste dag før påske

Tirsdag:  Stengt før påske

Onsdag:  Stengt før påske

Torsdag:  10.00 - 13.00

Fredag:    10.00 - 13.00

Avvik fra disse tidene p.g.a. møter o.l. kan forekomme!