Vår profil

Skolen er en 1-10 skole, hvor vi arbeider med utgangspunkt i Lambertsetermodellens felles grunnpilarer i læringsmiljø og pedagogikk, fra skolestart til utgang tiende klasse. Lærere og personalet er tett på elever for å skape en trygg og god skolehverdag, og vi ønsker at foresatte er med som aktive medspillere. Vi har utviklet en egen modell - Lambertsetermodellen - der skolens kjerneområder er representert med :Et trygt og godt læringsmiljø, fellesskapende didaktikk, digitalt didaktisk design, elevmedvirkning og robuste klasserom. Denne i sammenheng med vår sosiale lærerplan, der vi arbeider temabasert med sosial kompetanse. For å styrke læringsmiljøet har vi valgt å være en MOT-skole. AKS gjennomfører læringsstøttende aktiviteter, diverse kurs, organisert lek og har et godt omdømme. Velkommen til Lambertseter!

Om skolen vår

Lambertseter skole er Norges første drabantbyskole. En veletablert skole i lokalmiljøet med flotte elever og uteområder sentralt på Lambertseter.

Om skolen

Antall elever: ca. 650

Antall ansatte: ca. 100

Etablert: 1954

Klassetrinn: 1 - 10

Skolens satsingsområder er:

• Lambertsetermodellen
  • Arbeid med tilpasset veiledning i lesing.
  • Vurdering for læring .
  • IKT Utvikling, og bruk av læringsstrategier.