Lambertseter skoles elever støtter årets OD aksjon Push Grensene

OD er Norges største solidaritetsaksjon av, med og for ungdom. OD jobber for en bedre verden ved å sette global urettferdighet på timeplanen i den norske skolen. OD sprer kunnskap og engasjement for en mer rettferdig fremtid for alle.

Ved å delta på OD kan elever ved norske skoler lære mer om globale spørsmål og frivillig velge å jobbe en dag til inntekt for et prosjekt som bidrar til en bedre verden. Om OD: "Våre holdninger og handlinger former verden, og vi jobber for at ungdom i hele verden skal få påvirke avgjørelser som angår vår felles fremtid.
Ungdom skal styre verden i morgen, og vi kan ikke overlate alle veivalgene til voksne i rike land. Vi er alle i samme båt, og alt henger sammen. Du står sammen med titusenvis av ungdommer fra Norge og andre steder i verden hvis du deltar på Operasjon Dagsverk." Årets aksjon heter "Push grensene". Her kan du lese mer om den: https://www.od.no/pushgrensene

Operasjon Dagsverk